ekspozycji w Siedzibie Muzeum - Regulamin zwiedzania

Załącznik

do Zarządzenia wewnętrznego Dyrektora nr 11/2025

z dnia 29 kwietnia 2025 r.

 

 

Regulamin zwiedzania ekspozycji w Siedzibie 
Muzeum Ziemi Tarnowskiej

 

 

§1.

  1. Muzeum czynne jest w następujących godzinach:
poniedziałeknieczynne 
wtorek9.00 – 15.00 
środa9.00 – 15.00 
czwartek9.00 – 15.00 
piątek9.00 – 17.00 
sobotanieczynne 
niedziela10.00 – 15.00 
  1. Ostatnie wejście na ekspozycję możliwe jest na 30 minut przed jej zamknięciem.

§2.

Szczegółowe informacje dotyczące proponowanej oferty, w tym przede wszystkim:

  1. godzin otwarcia,
  2. ceny biletów,
  3. uprawnień do darmowego wstępu, są zamieszczone w widocznych miejscach przy kasach biletowych oraz na stronie internetowej Muzeum – www.muzeum.tarnow.pl.

 

§3.

Dokument uprawniający do bezpłatnego wejścia należy okazać pracownikom Muzeum lub służbie ochrony – na żądanie.

§4.

Korzystający z biletu socjalnego zobowiązani są do okazania zgody Dyrektora Muzeum, umożliwiającej skorzystanie z ulgi.

§5.

Warunkiem zwiedzania ekspozycji jest posiadanie ważnego biletu wstępu.

 

§6.

Każdy zwiedzający z chwilą zakupu biletu, nie później jednak niż z chwilą wstępu na ekspozycję Muzeum wyraża zgodę na postanowienia niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

 

§7.

W Muzeum działa system monitoringu wizyjnego.

§8.

Na terenie obiektu należy bezwzględnie stosować się do uwag i poleceń pracowników Muzeum lub pracowników służb ochrony.

§9.

W udostępnieniu zwiedzającym ekspozycji pierwszeństwo mają osoby dokonujące rezerwacji telefonicznej bądź mailowej, potwierdzonej przez pracowników Muzeum. Tel: 14 621 21 49 w. 315, mail: recepcja@muzeum.tarnow.pl.

 

§10.

Za osoby niepełnoletnie odpowiedzialność ponoszą rodzice / opiekunowie.

§11.

W przypadku realizowania zadań edukacyjnych dla grup szkolnych opiekun grupy zobowiązany jest do wcześniejszego ustalenia i uzyskania akceptacji godziny rozpoczęcia zwiedzania, a także pozostawienia danych kontaktowych umożliwiających bezproblemowy kontakt telefoniczny.

§12.

Osoby, względem których zachodzi uzasadnione podejrzenie że są nietrzeźwe, będące pod wpływem narkotyków, a także zachowujące się w sposób, który zagraża bezpieczeństwu zbiorów i ludzi, przeszkadza innym zwiedzającym, narusza ogólnie przyjęte normy zachowania w miejscach publicznych – nie będą wpuszczone na teren Ratusza lub będą zmuszone do jego opuszczenia.

§13.

Zaleca się korzystanie z szatni muzealnej.

 

§14.

Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty osobiste pozostawione na jego terenie.

§15.

Fotografowanie i filmowanie nie może zakłócać ruchu oraz przeszkadzać innym zwiedzającym.

§16.

Na terenie Muzeum obowiązują zakazy:

  1. wnoszenia broni palnej,
  2. wnoszenia niebezpiecznych i ostrych przedmiotów,
  3. wprowadzania i wnoszenia zwierząt (z wyłączeniem psa przewodnika),
  4. fotografowania i filmowania we wnętrzach z użyciem lamp błyskowych, dodatkowego oświetlenia, statywów oraz innych akcesoriów niezbędnych do profesjonalnego fotografowania i filmowania,
  5. fotografowania oraz filmowania elementów systemów bezpieczeństwa przy eksponatach oraz w przestrzeniach ekspozycyjnych,
  6. spożywania jedzenia i napojów,
  7. palenia tytoniu oraz papierosów elektronicznych.

§17.

  1. Postanowienia niniejszego Regulaminu wchodzą w życie z dniem 1 maja 2025 r. na podstawie Zarządzenia Wewnętrznego nr 11/2025 Dyrektora Muzeum Ziemi Tarnowskiej z dnia 29 kwietnia 2025 r.
  2. Uwagi do niniejszego Regulaminu zgłaszać można drogą mailową do Kancelarii Muzeum Ziemi Tarnowskiej: rynek@muzeum.tarnow.pl.