Regulamin
Regulamin Organizacyjny Muzeum Ziemi Tarnowskiej
Regulamin Organizacyjny Muzeum Ziemi Tarnowskiej
Załącznik do Zarządzenia Nr 14/2022
Dyrektora Muzeum Okręgowego w Tarnowie
zmieniony Zarządzeniem Nr 25/2023 Dyrektora Muzeum Okręgowego w Tarnowie
zmieniony Zarządzeniem Nr 22/2024 Dyrektora Muzeum Ziemi Tarnowskiej
zmieniony Zarządzeniem Nr 46/2024 Dyrektora Muzeum Ziemi Tarnowskiej
zmieniony Zarządzeniem Nr 51/2024 Dyrektora Muzeum Ziemi Tarnowskiej
Regulamin Organizacyjny
Muzeum Okręgowego w Tarnowie
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Regulamin Organizacyjny Muzeum Okręgowego w Tarnowie z siedzibą w Tarnowie, Rynek 3, zwanego dalej „Muzeum”, określa jego organizację i zasady działania, w tym zakres działania poszczególnych jednostek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy oraz system wzajemnych zależności i powiązań między nimi.
2. Organizatorem Muzeum jest Województwo Małopolskie. Muzeum jest wpisane do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Małopolskiego pod numerem RIK 14/99 dnia 1 stycznia 1999 r.
3. Muzeum działa na podstawie Statutu nadanego Uchwałą Nr 552/13 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 7 maja 2013 r.
Rozdział II
ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA MUZEUM
§ 2
1. W strukturze organizacyjnej Muzeum wyodrębnione są:
1) jednostki organizacyjne,
2) samodzielne stanowiska pracy.
2. Jednostkami organizacyjnymi Muzeum są:
1) oddział - jednostka organizacyjna wypełniająca zadania statutowe Muzeum, mieszcząca się w osobnym budynku lub jego wydzielonej części, pozostająca pod opieką zintegrowanego zespołu pracowników, pod jednolitym kierownictwem i zarządzana przez kierownika. Oddział w nazwie zawiera określenie „Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie”,
2) dział - jednostka organizacyjna wypełniająca zadania statutowe Muzeum pod jednolitym kierownictwem i zarządzana przez kierownika działu,
3) filia - jednostka organizacyjna wypełniająca zadania statutowe Muzeum, mieszcząca się w osobnym budynku, podlegająca kierownikowi oddziału lub działu.
3. Samodzielne stanowiska pracy stworzone są ze względu na konieczność realizacji zadań z zakresu określonej problematyki, nieuzasadniającej powołania jednostki organizacyjnej.
4. Muzeum może prowadzić działalność w tymczasowej lokalizacji. Dyrektor Muzeum wyznacza jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za prowadzenie działalności w tymczasowej lokalizacji.
5. W Muzeum działa Komisja Gromadzenia Zbiorów powoływana przez Dyrektora jako stały, kolegialny organ opiniodawczo-doradczy w zakresie gromadzenia zbiorów.
§ 3
W skład struktury organizacyjnej Muzeum wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1. Jednostki organizacyjne:
1) oddziały:
a) Muzeum Ratusz - Galeria Sztuki Dawnej, Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie (symbol: OMR),
b) Muzeum Historii Tarnowa i Regionu, Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie (symbol: OMHT),
c) Regionalne Centrum Edukacji o Pamięci, Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie (symbol: ORCP),
d) Muzeum Etnograficzne, Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie (symbol: OME),
e) Muzeum Zamek w Dębnie, Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie (symbol: OZD),
f) Muzeum Dwór w Dołędze, Oddział Muzeum Okręgowego (symbol: ODD),
g) Muzeum Wincentego Witosa w Wierzchosławicach, Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie(symbol: OMW),
h) Muzeum Pamiątek po Janie Matejce „Koryznówka” w Nowym Wiśniczu, Oddział Muzeum Okręgowego (symbol: OMK),
2) działy:
a) Dział Archeologii (symbol: DA),
b) Dział Etnografii (symbol: DE),
c) Dział Historii (symbol: DH),
d) Dział Sztuki (symbol: DS),
e) Dział Głównego Inwentaryzatora Zbiorów (symbol: INW),
f) Dział Konserwacji Zbiorów (symbol: DK),
g) Dział Administracji (symbol: AD),
h) Dział Finansowy (symbol: DF),
i) Kancelaria (symbol: K),
3) filie:
Zagroda Felicji Curyłowej w Zalipiu, Filia Muzeum Etnograficznego, Oddziału Muzeum Okręgowego w Tarnowie (OMEZ).
2. Samodzielne stanowiska pracy:
1) samodzielne stanowisko ds. promocji (symbol: PR),
2) samodzielne stanowisko ds. BHP (symbol: BHP),
3) samodzielne stanowisko ds. kadr (symbol: KDR),
4) samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej (symbol: SP),
5) samodzielne stanowisko ds. zbiorów bibliotecznych (symbol: ZB),
6) Inspektor Ochrony Danych (symbol: IOD).
3. Schemat organizacyjny Muzeum został określony w załączniku do niniejszego Regulaminu.
Rozdział III
ZARZĄDZANIE MUZEUM
ZAKRES DZIAŁANIA DYREKTORA, JEGO ZASTĘPCÓW I GŁOWNEGO KSIĘGOWEGO
§ 4
1. Dyrektor zarządza całokształtem działalności Muzeum, czuwa nad mieniem Muzeum i jest za nie odpowiedzialny.
2. Zakres działania i uprawnienia Dyrektora zostały określone w Statucie Muzeum.
3. Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
1) określenie strategii instytucji i zapewnienie realizacji celów statutowych poprzez wyznaczenie zadań kulturalnych, edukacyjnych, organizacyjnych i finansowych oraz nadzorowanie ich wykonania przez poszczególne komórki organizacyjne Muzeum,
2) planowanie i organizowanie pracy Muzeum,
3) zarządzanie majątkiem Muzeum,
4) nadzór i koordynacja działalności promocyjno-marketingowej Muzeum,
5) określanie polityki zarządzania kadrami,
6) nadzorowanie procesu zarządzania Muzeum poprzez zapewnienie sprawnego działania struktury organizacyjnej, w tym właściwej organizacji i dyscypliny pracy, sprawnego systemu obiegu dokumentów oraz organizowanie realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa pracy i ochrony p.poż. i ochrony danych osobowych,
7) nadzorowanie działalności Muzeum w zakresie przestrzegania przepisów prawa dotyczących gospodarowania środkami finansowymi,
8) czuwanie nad przestrzeganiem norm i zasad etycznych w Muzeum,
9) zapewnienie kontroli zarządczej.
4. Dyrektor zarządza Muzeum przy pomocy Zastępców oraz Głównego Księgowego.
5. Dyrektorowi Muzeum podlegają bezpośrednio:
1) Zastępca Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji (symbol: ZDZ),
2) Zastępca Dyrektora ds. Administracyjnych (symbol: ZDA),
3) Główny Księgowy (symbol: DF),
4) Główny Inwentaryzator Zbiorów (symbol: INW),
5) Kancelaria,
6) Samodzielne stanowisko ds. promocji,
7) Samodzielne stanowisko ds. BHP,
8) Samodzielne stanowisko ds. kadr,
9) Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej,
10) Inspektor Ochrony Danych.
6. Dyrektor w drodze zarządzenia może powoływać zespoły zadaniowe oraz kolegia, w celu realizacji bieżących zadań, tworzone w ramach jednostki organizacyjnej lub niezależnie od struktury organizacyjnej Muzeum.
7. W czasie nieobecności Dyrektora zastępuje Zastępca Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji, a w razie jego nieobecności Zastępca Dyrektora ds. Administracyjnych lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora.
§ 5
1. Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji, należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad zarządzaniem zbiorami i ich upowszechnianiem,
2) opiniowanie, zatwierdzanie i nadzorowanie:
a) programów badawczych, konferencji i innych form działalności naukowej,
b) planów konserwacji zbiorów,
c) propozycji, projektów i scenariuszy wystaw,
d) publikacji Muzeum,
e) udostępniania reprodukcji zbiorów,
f) nabytków do księgozbioru,
g) działalności edukacyjnej,
h) propozycji i wniosków dotyczących preliminarza budżetowego w zakresie działalności merytorycznej Muzeum,
3) sporządzanie planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Muzeum.
4) nadzór organizacyjny nad pracami komisji prowadzących kontrolę zgodności wpisów dokumentacji ewidencyjnej ze stanem faktycznym zbiorów, dla tych komisji, w skład których wchodzić będą pracownicy z różnych jednostek organizacyjnych Muzeum.
2. Zastępcy Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji podlegają:
1) Dział Archeologii,
2) Dział Etnografii,
3) Dział Historii,
4) Dział Sztuki,
5) Dział Konserwacji Zbiorów,
6) Muzeum Ratusz - Galeria Sztuki Dawnej,
7) Regionalne Centrum Edukacji o Pamięci,
8) Muzeum Zamek w Dębnie,
9) Muzeum Dwór w Dołędze,
10) Muzeum Wincentego Witosa w Wierzchosławicach,
11) Muzeum Pamiątek po Janie Matejce „Koryznówka” w Nowym Wiśniczu,
12) Samodzielne stanowisko ds. zbiorów bibliotecznych.
3. Zastępca Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji zastępuje Głównego Inwentaryzatora Zbiorów podczas jego nieobecności.
4. W razie nieobecności Zastępcy Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji zastępuje go Zastępca Dyrektora ds. Administracyjnych.
§ 6
1. Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. Administracyjnych należy w szczególności:
1) zarządzanie w Muzeum:
a) obsługą administracyjną,
b) sprawami z zakresu działalności socjalnej,
c) przygotowaniem i realizacją procesu zamówień publicznych,
d) całokształtem spraw dotyczących bezpieczeństwa i stanu technicznego budynków
i urządzeń oraz zabezpieczenia technicznego zbiorów w tym ochrony przeciwpożarowej,
e) całokształtem spraw dotyczących prac remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych,
f) gospodarką rzeczowymi składnikami majątku (z wyłączeniem zbiorów),
2) koordynowanie prac związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych.
3) opracowanie propozycji i wniosków dotyczących preliminarza budżetowego w zakresie administrowania Muzeum.
2. Zastępcy Dyrektora ds. Administracyjnych podlega Dział Administracji.
3. W razie nieobecności Zastępcy Dyrektora ds. Administracyjnych zastępuje go Zastępca Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji.
§ 7
1. Główny Księgowy nadzoruje całokształt działalności finansowej Muzeum i jest za nią odpowiedzialny.
2. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
1) opracowywanie planu rzeczowo-finansowego Muzeum oraz kontrola jego realizacji,
2) wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów prawa w zakresie finansów publicznych oraz rachunkowości, a w szczególności:
a) prowadzenie gospodarki finansowej Muzeum,
b) prowadzenie wewnętrznej kontroli operacji gospodarczych i finansowych w tym zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem rzeczowo-finansowym,
c) kontrola kompletności i rzetelności dokumentów realizowanych operacji gospodarczych i finansowych,
d) prowadzenie rachunkowości Muzeum,
3) sporządzanie sprawozdań wynikających z przepisów prawa i obowiązujących procedur,
4) realizacja zadań w zakresie zobowiązań publiczno-prawnych,
5) bieżąca analiza budżetu Muzeum.
3. Główny Księgowy ponosi odpowiedzialność za prawidłowe ustalanie stanu i wyniku finansowego Muzeum oraz przestrzeganie zasad gospodarki finansowej, określonych przepisami prawa.
4. Główny Księgowy kieruje pracą Działu Finansowego.
Rozdział IV
OBOWIĄZKI, UPRAWNIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
STANOWISK KIEROWNICZYCH I SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
§ 8
1. Do obowiązków pracowników na stanowiskach kierowniczych należy w szczególności:
1) znajomość zagadnień dotyczących zakresu działania jednostki organizacyjnej oraz przepisów prawa i regulacji wewnętrznych w tym zakresie,
2) działanie zgodne ze Statutem Muzeum i zasadami kodeksu etyki muzealnika ICOM,
3) samodzielne kierowanie powierzoną jednostką organizacyjną poprzez:
a) okresowe planowanie jej celów i działań oraz raportowanie o efektach ich realizacji,
b) opracowywanie planu rzeczowo-finansowego i jego bezpośrednia kontrola na etapie realizacji zadań, w uzgodnieniu z Głównym Księgowym,
c) opracowywanie zakresów obowiązków służbowych, organizowanie, koordynowanie oraz kontrolowanie pracy podległych pracowników w sposób zapewniający terminowe wykonanie zadań w zgodzie z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi a także dyscypliny pracy, w szczególności przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciwpożarowej, tajemnicy służbowej, instrukcji kancelaryjnej, terminów przekazywania akt do archiwum,
d) kontrolę merytoryczną realizowanych zadań oraz sporządzanych dokumentów przez podległych pracowników,
e) inicjowanie i prowadzenie działań w zakresie pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych na zadania realizowane przez jednostkę organizacyjną, w uzgodnieniu z Zastępcą Dyrektora ds. Administracyjnych,
f) wydawania opinii o kwalifikacjach i przydatności zawodowej podległych pracowników oraz wnioskowania w sprawach ich dotyczących,
g) wnioskowanie w zakresie kształtowania polityki kadrowej podległej jednostki organizacyjnej,
h) kontrolę bieżącą w zakresie gospodarowania powierzonymi składnikami majątku Muzeum,
i) kontrolę aktualności wpisów w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) dotyczących zakresu działania podległej jednostki organizacyjnej.
2. Pracownicy na stanowiskach kierowniczych ponoszą odpowiedzialność materialną i służbową za powierzone mienie oraz jego właściwe wykorzystanie i zabezpieczenie.
3. Do obowiązków kierowników jednostek organizacyjnych gromadzących i opracowujących zbiory, należy ponadto:
1) inspirowanie tematyki badawczej i wystawienniczej,
2) nadzór nad opracowywaniem i dokumentacją zbiorów oraz prowadzaniem i przechowywaniem dokumentacji ewidencyjnej zbiorów,
3) wykonywanie instrukcji Głównego Inwentaryzatora Zbiorów w zakresie ewidencji, inwentaryzacji i przemieszczeń zbiorów,
4) organizacja ruchu wewnętrznego zbiorów,
5) bieżąca kontrola stanu zachowania zbiorów w magazynach,
6) współpraca z Działem Konserwacji w zakresie planowania i wykonywania prac konserwatorskich przy zbiorach.
4. Do obowiązków kierowników jednostek organizacyjnych eksponujących zbiory należy ponadto bieżąca kontrola stanu zachowania powierzonych zbiorów.
5. Zastępstwa kierowników oraz pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy określają zakresy czynności służbowych.
6. Obowiązki i uprawnienia kierowników wymienione w ust. 1-2, z pominięciem dotyczących kierowania pracownikami podległymi, dotyczą również pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.
Rozdział V
ZAKRES DZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
I SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
§ 9
1. Główny Inwentaryzator Zbiorów sprawuje nadzór formalny nad całokształtem działań Muzeum w zakresie nabywania, ewidencjonowania, inwentaryzacji oraz wypożyczania zbiorów poza Muzeum.
2. Do zadań Głównego Inwentaryzatora Zbiorów należy w szczególności:
1) nadzór nad nabywaniem zbiorów i ich akcesją,
2) przewodniczenie Komisji Gromadzenia Zbiorów oraz koordynacja jej prac,
3) opracowywanie wytycznych dotyczących ewidencjonowania zbiorów oraz sprawowanie nadzoru nad działaniami jednostek organizacyjnych w tym zakresie,
4) nadzór nad digitalizacją zbiorów oraz funkcjonowaniem oprogramowania do elektronicznej ewidencji zbiorów,
5) koordynacja działań komórek organizacyjnych przy wypożyczaniu zbiorów poza Muzeum,
6) sporządzanie lub opiniowanie umów w zakresie prowadzonych spraw,
7) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad komisyjną kontrolą zgodności wpisów dokumentacji ewidencyjnej ze stanem faktycznym zbiorów,
8) dokonywanie wykreśleń zbiorów z ewidencji w oparciu o obowiązujące przepisy.
3. Główny Inwentaryzator Zbiorów reprezentuje Muzeum przy wydawaniu i zwrocie obiektów w sprawach związanych z nabywaniem zbiorów oraz ich przemieszczaniem poza Muzeum. Dyrektor upoważnia w tym zakresie Głównego Inwentaryzatora Zbiorów.
4. Głównemu Inwentaryzatorowi Zbiorów bezpośrednio podlega Dział Głównego Inwentaryzatora Zbiorów.
§ 10
1. Do zadań Kancelarii należy w szczególności:
1) prowadzenie obsługi sekretarskiej i kancelaryjnej Muzeum,
2) ewidencjonowanie i obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
3) obsługa asystencka Dyrektora i Zastępców Dyrektora,
4) prowadzenie i aktualizowanie bazy kontaktów Muzeum,
5) współpraca przy aktualizowaniu instrukcji kancelaryjnej,
6) prowadzenie rejestru, dystrybucja i archiwizowanie zarządzeń wewnętrznych, prowadzenie ewidencji rejestrów funkcjonujących w Muzeum, z wyłączeniem rejestrów zbiorów,
7) ustalanie składu osobowego dyżurów obsługi ekspozycji dla wskazanych jednostek organizacyjnych,
8) organizacja i obsługa sekretarska posiedzeń Rady Muzeum,
9) wprowadzanie danych do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) w uzgodnieniu z kierownikami jednostek organizacyjnych i samodzielnymi stanowiskami.
2. Kancelarią kieruje kierownik.
§ 11
Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. promocji należy w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja strategii promocyjnej i marketingowej Muzeum,
2) współpraca z mediami,
3) nadzór nad prowadzeniem jednolitej polityki informacyjnej Muzeum,
4) organizowanie i koordynowanie działań w zakresie oferty usługowej,
5) inicjowanie, koordynowanie oraz realizowanie działań w celu pozyskania sponsorów,
6) prowadzenie strony internetowej oraz profili Muzeum w mediach społecznościowych, komunikacja z odbiorcami,
7) opracowywanie zestawień frekwencji oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków dotyczących preferencji odbiorców oferty Muzeum,
8) wyszukiwanie i gromadzenie informacji medialnych dotyczących działalności Muzeum,
9) archiwizowanie informacji medialnych dotyczących działalności Muzeum oraz organizowanych w Muzeum wystaw czasowych.
§ 12
Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. BHP należy w szczególności:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
3) doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad BHP,
4) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiążą się z wykonywaną pracą,
5) organizowanie szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienie właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
6) nadzór nad terminowością oraz prawidłowością współpracy w kwestiach związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.
§ 13
Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. kadr należy realizacja polityki zarządzania kadrami, w szczególności:
1) nadzór nad przestrzeganiem prawa pracy oraz ustalonego porządku i czasu pracy pracowników Muzeum,
2) prowadzenie spraw formalnych związanych z zatrudnianiem, awansowaniem, premiowaniem, karaniem i zwalnianiem pracowników,
3) prowadzenie całokształtu spraw personalnych, w tym: akt osobowych pracowników, ewidencji czasu pracy, zwolnień od pracy,
4) koordynacja procesu rekrutacji pracowników,
5) opracowanie, wdrażanie oraz nadzór nad realizacją planów szkoleń,
6) nadzór nad terminowością oraz prawidłowością współpracy dotyczącej usług z zakresu medycyny pracy.
§ 14
1. Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy w szczególności:
1) przygotowywanie ekspertyz i opinii prawnych, udzielanie porad i wyjaśnień w zakresie przepisów prawa,
2) opracowanie i opiniowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz umów,
3) wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi,
2. Zadania przewidziane dla Samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej mogą być powierzone podmiotom niepozostającym w stosunku pracy z Muzeum, na zasadach outsourcingu.
§ 15
Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy w szczególności:
1) kontrola i nadzór nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych,
2) opracowywanie oraz wdrażanie zasad bezpiecznego przetwarzania danych osobowych,
3) informowanie administratora danych osobowych oraz pracowników przetwarzających dane osobowe o obowiązkach ciążących na nich na mocy przepisów o ochronie danych osobowych,
4) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
5) prowadzenie rejestru naruszeń danych osobowych,
6) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
7) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego.
§ 16
1. Do zadań Działu Archeologii w szczególności należy:
1) nadzór merytoryczny nad stałą ekspozycją w Muzeum Historii Tarnowa i Regionu,
2) nadzór merytoryczny nad wystawami czasowymi organizowanymi przez Dział,
3) gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie zbiorów z dziedziny archeologii w statutowo określonym zakresie, w szczególności zabytków archeologicznych ruchomych oraz materiałów archeologicznych pochodzących z obszaru Województwa Małopolskiego,
4) opieka nad depozytami przechowywanymi w Muzeum, zgodnymi rodzajowo z zakresem zbiorów gromadzonych przez Dział,
5) organizowanie i prowadzenie badań, ekspedycji naukowych oraz prac wykopaliskowych zgodnych z zakresem Działu,
6) ewidencjonowanie zbiorów znajdujących się pod opieką Działu, prowadzenie oraz przechowywanie dokumentacji ewidencyjnej zbiorów to jest: inwentarzy muzealiów, kart ewidencyjnych, rejestrów pomocniczych zbiorów, dokumentacji badań archeologicznych oraz przechowywanie dokumentacji prac konserwatorskich wykonywanych przy zbiorach Działu,
7) prowadzenie magazynów zbiorów Działu,
8) organizowanie wystaw czasowych podejmujących tematykę zgodną z zakresem gromadzonych zbiorów,
9) przygotowywanie publikacji i katalogów zbiorów,
10) realizowanie kwerend na potrzeby własne i udzielanie odpowiedzi na kwerendy kierowane do Działu,
11) planowanie, zlecanie i nadzorowanie konserwacji zbiorów będących pod opieką Działu,
12) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o realizowane wystawy z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności.
2.Działem kieruje kierownik.
§ 17
1. Do zadań Działu Etnografii w szczególności należy:
1) nadzór merytoryczny nad stałymi ekspozycjami w Muzeum Etnograficznym oraz Zagrodzie Felicji Curyłowej w Zalipiu,
2) nadzór merytoryczny nad filią Zagroda Felicji Curyłowej w Zalipiu, w zakresie popularyzacji sztuki ludowej Powiśla Dąbrowskiego,
3) nadzór merytoryczny nad wystawami czasowymi organizowanymi przez Dział,
4) gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie zbiorów z dziedzin etnografii i romologii, w statutowo określonym zakresie,
5) opieka nad depozytami przechowywanymi w Muzeum, zgodnymi rodzajowo z zakresem zbiorów gromadzonych przez Dział,
6) organizowanie i prowadzenie badań naukowych zgodnych z zakresem Działu,
7) ewidencjonowanie zbiorów znajdujących się pod opieką Działu, prowadzenie oraz przechowywanie dokumentacji ewidencyjnej zbiorów to jest: inwentarzy muzealiów, kart ewidencyjnych, rejestrów pomocniczych zbiorów, dokumentacji badań terenowych z zakresu etnologii i antropologii kulturowej oraz przechowywanie dokumentacji prac konserwatorskich wykonywanych przy zbiorach Działu,
8) prowadzenie magazynów zbiorów Działu,
9) organizowanie wystaw czasowych podejmujących tematykę zgodną z zakresem gromadzonych zbiorów,
10) przygotowywanie publikacji i katalogów zbiorów Działu,
11) realizowanie kwerend na potrzeby własne i udzielanie odpowiedzi na kwerendy kierowane do Działu,
12) planowanie, zlecanie i nadzorowanie konserwacji zbiorów będących pod opieką Działu,
13) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o realizowane wystawy z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
14) współpraca z gminnymi ośrodkami kultury funkcjonującymi w regionie, w zakresie podejmowanych projektów dotyczących kultury ludowej i tradycyjnej.
2. Działem kieruje kierownik.
§ 18
1. Do zadań Działu Historii w szczególności należy:
1) nadzór merytoryczny nad stałymi ekspozycjami w Muzeum Historii Tarnowa i Regionu oraz Regionalnym Centrum Edukacji o Pamięci,
2) nadzór merytoryczny nad wystawami czasowymi organizowanymi przez Dział,
3) gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie zbiorów z dziedziny historii, w statutowo określonym zakresie, w szczególności:
a) archiwaliów,
b) pamiątek historycznych o charakterze czysto użytkowym, z wyłączeniem mebli,
c) falerystyki,
d) numizmatyki polskiej,
e) zabytków techniki,
f) militariów,
g) znaków, emblematów, godeł, insygniów,
h) weksyliów,
4) opieka nad depozytami przechowywanymi w Muzeum, zgodnymi rodzajowo z zakresem zbiorów gromadzonych przez Dział,
5) organizowanie i prowadzenie badań naukowych zgodnych z zakresem Działu,
6) ewidencjonowanie zbiorów znajdujących się pod opieką Działu, prowadzenie oraz przechowywanie dokumentacji ewidencyjnej zbiorów, to jest: inwentarzy muzealiów, kart ewidencyjnych, rejestrów pomocniczych zbiorów oraz przechowywanie dokumentacji prac konserwatorskich wykonywanych przy zbiorach Działu,
7) prowadzenie magazynów zbiorów Działu,
8) organizowanie wystaw czasowych podejmujących tematykę zgodną z zakresem gromadzonych zbiorów,
9) przygotowywanie publikacji i katalogów zbiorów Działu,
10) realizowanie kwerend na potrzeby własne i udzielanie odpowiedzi na kwerendy kierowane do Działu,
11) planowanie, zlecanie i nadzorowanie konserwacji zbiorów będących pod opieką Działu,
12) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o realizowane wystawy z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności.
2. Prowadzenie archiwum zakładowego.
3. Działem kieruje kierownik.
§ 19
1. Do zadań Działu Sztuki w szczególności należy:
1) nadzór merytoryczny nad stałymi ekspozycjami w Oddziałach:
a) Muzeum Ratusz - Galeria Sztuki Dawnej,
b) Muzeum Zamek w Dębnie,
c) Muzeum Dwór w Dołędze,
2) nadzór merytoryczny nad wystawami czasowymi organizowanymi przez Dział,
3) gromadzenie opracowywanie i upowszechnianie zbiorów z zakresu sztuk plastycznych oraz rzemiosła i przemysłu artystycznego, w statutowo określonym zakresie, w ramach istniejących kolekcji:
a) malarstwa,
b) rysunku,
c) rzeźby,
d) grafiki,
e) plakatu,
f) ekslibrisu,
g) etykiet winnych,
h) ceramiki,
i) szkła,
j) mebli i ram,
k) wyrobów metalowych i przemysłu artystycznego (w tym zwłaszcza: złotnictwa, biżuterii, strojów i tkanin, wyrobów z drewna oraz materiałów pochodzenia organicznego, medali i plakiet, dewocjonaliów i judaików, dawnych militariów o cechach artystycznych, zastawy stołowej),
4) opieka nad depozytami przechowywanymi w Muzeum, zgodnymi rodzajowo z zakresem zbiorów gromadzonych przez Dział,
5) organizowanie i prowadzenie badań naukowych zgodnych z zakresem Działu,
6) ewidencjonowanie zbiorów znajdujących się pod opieką Działu, prowadzenie oraz przechowywanie dokumentacji ewidencyjnej zbiorów to jest: inwentarzy muzealiów, kart ewidencyjnych, rejestrów pomocniczych zbiorów oraz przechowywanie dokumentacji prac konserwatorskich wykonywanych przy zbiorach Działu,
7) prowadzenie magazynów zbiorów Działu,
8) organizowanie wystaw czasowych podejmujących tematykę zgodną z zakresem gromadzonych zbiorów,
9) przygotowywanie publikacji i katalogów zbiorów Działu,
10) realizowanie kwerend na potrzeby własne i udzielanie odpowiedzi na kwerendy kierowane do Działu,
11) planowanie, zlecanie i nadzorowanie konserwacji zbiorów Działu,
12) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o realizowane wystawy z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności.
2. Działem kieruje kierownik.
§ 20
1. Do zadań Działu Konserwacji Zbiorów w szczególności należy:
1) wykonywanie prac konserwatorskich i renowatorskich w uzgodnieniu z jednostkami organizacyjnymi gromadzącymi i opracowującymi zbiory,
2) sporządzanie dokumentacji prac konserwatorskich i renowatorskich realizowanych w Muzeum,
3) dokonywanie okresowych przeglądów stanu zachowania zbiorów Muzeum,
4) sporządzanie opinii konserwatorskich dotyczących stanu zachowania zbiorów Muzeum,
5) wydawanie opinii i zaleceń dotyczących właściwego sposobu przechowywania zbiorów w Muzeum,
6) przekazywanie do właściwych jednostek organizacyjnych dokumentacji konserwatorskiej z wykonanych prac,
7) systematyczna kontrola warunków przechowywania zbiorów w Muzeum,
8) uczestnictwo w zespołach realizujących wystawy czasowe w Muzeum.
2. Działem kieruje kierownik.
§ 21
1. Do zadań Oddziału Muzeum Ratusz - Galeria Sztuki Dawnej, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynku, terenu wokół budynku oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Oddziału, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
6) realizacja zadań Koordynatora Dostępności prowadzonych w Muzeum,
7) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale,
2. Oddziałem kieruje kierownik.
§ 22
1. Do zadań Oddziału Muzeum Historii Tarnowa i Regionu, w szczególności należy:
1) opieka nad stałą ekspozycją oraz wystawami czasowymi, udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynku, terenu wokół budynku oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Oddziale,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Oddziału, obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności.
2. Oddziałem kieruje kierownik Działu Historii.
§ 23
1. Do zadań Oddziału Muzeum Etnograficzne, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynków, terenu wokół budynków oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Oddziale,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Oddziału, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
6) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale.
2. Oddziałem kieruje kierownik Działu Etnografii.
§ 24
1. Do zadań Filii Zagroda Felicji Curyłowej w Zalipiu, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Filii,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynków, terenu wokół budynków oraz pomieszczeń Filii,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Filii,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Filii,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Filii, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
6) obsługa wydarzeń organizowanych w Filii.
2. Filią kieruje kierownik Działu Etnografii.
§ 25
1. Do zadań Oddziału Regionalne Centrum Edukacji o Pamięci, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynku, terenu wokół budynku oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Oddziale,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Oddziału, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
6) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale,
7) podejmowanie działań w zakresie organizacji cyklicznych wydarzeń kulturalnych integrujących środowisko lokalne,
8) współpraca z instytucjami oraz organizacjami społecznymi w zakresie aktywizowania grup społecznych wykluczonych z obiegu kultury w Oddziale.
2. Oddziałem kieruje kierownik.
§ 26
1. Do zadań Oddziału Muzeum Zamek w Dębnie, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynków, terenu wokół budynków oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Oddziale,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Oddziału, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
6) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale,
7) współpraca z gminnymi i powiatowymi instytucjami kultury oraz organizacjami społecznymi i pozarządowymi w zakresie uczestnictwa w projektach edukacyjnych i kulturalnych w Oddziale.
2. Oddziałem kieruje kierownik.
§ 27
1. Do zadań Oddziału Muzeum Dwór w Dołędze, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynków, terenu wokół budynków oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Oddziale,
5) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o stałą ekspozycję Oddziału, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
6) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale,
7) współpraca z gminnymi i powiatowymi instytucjami kultury oraz organizacjami społecznymi i pozarządowymi w zakresie uczestnictwa w projektach edukacyjnych i kulturalnych w Oddziale.
2. Oddziałem kieruje kierownik.
§ 28
1. Do zadań Oddziału Muzeum Wincentego Witosa w Wierzchosławicach, w szczególności należy:
1) nadzór merytoryczny i udostępnianie ekspozycji stałej oraz wystaw czasowych w Oddziale,
2) gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie zbiorów w statutowo określonym zakresie, związanych z osobą Wincentego Witosa, historią ruchu ludowego oraz dawnych sprzętów gospodarczych i rolniczych z terenu gminy Wierzchosławice,
3) opieka nad depozytami przechowywanymi w Muzeum, zgodnymi rodzajowo z zakresem zbiorów gromadzonych przez Oddział,
4) organizowanie i prowadzenie badań naukowych zgodnych z zakresem Oddziału,
5) ewidencjonowanie zbiorów znajdujących się pod opieką Oddziału, prowadzenie oraz przechowywanie dokumentacji ewidencyjnej zbiorów to jest: inwentarzy muzealiów, kart ewidencyjnych, rejestrów pomocniczych zbiorów oraz przechowywanie dokumentacji prac konserwatorskich wykonywanych przy zbiorach Oddziału,
6) prowadzenie magazynów zbiorów Oddziału,
7) organizowanie wystaw czasowych podejmujących tematykę zgodną z zakresem gromadzonych zbiorów,
8) przygotowywanie publikacji i katalogów zbiorów Oddziału,
9) realizowanie kwerend na potrzeby własne i udzielanie odpowiedzi na kwerendy kierowane do Oddziału,
10) planowanie, zlecanie i nadzorowanie konserwacji zbiorów Oddziału,
11) prowadzenie działań edukacyjnych w oparciu o realizowane wystawy w Oddziale, z uwzględnieniem szczególnych potrzeb odbiorców w zakresie dostępności,
12) współpraca z gminnymi i powiatowymi instytucjami kultury oraz organizacjami społecznymi i pozarządowymi w zakresie uczestnictwa w projektach edukacyjnych i kulturalnych,
13) utrzymanie w nienagannym stanie budynków, terenu wokół budynków oraz pomieszczeń Oddziału,
14) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
15) zapewnienie bezpieczeństwa powierzonym zbiorom w czasie ich udostępniania i prowadzenia prac porządkowych w Oddziale,
16) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale.
2. Oddziałem kieruje kierownik.
§ 29
1. Do zadań Oddziału Muzeum Pamiątek po Janie Matejce „Koryznówka” w Nowym Wiśniczu, w szczególności należy:
1) udostępnianie ekspozycji stałej w Oddziale,
2) utrzymanie w nienagannym stanie budynku, terenu wokół budynku oraz pomieszczeń Oddziału,
3) bieżąca obsługa zwiedzających w Oddziale,
4) obsługa wydarzeń organizowanych w Oddziale,
5) współpraca z gminnymi i powiatowymi instytucjami kultury oraz organizacjami społecznymi i pozarządowymi w zakresie uczestnictwa w projektach edukacyjnych i kulturalnych w Oddziale.
2. Oddziałem kieruje kierownik.
§ 30
Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. zbiorów bibliotecznych należy w szczególności:
1) gromadzenie, przechowywanie i udostępnianie publikacji związanych z działalnością Muzeum,
2) powiększanie zbiorów bibliotecznych Muzeum,
3) współpraca z innymi muzeami oraz instytucjami kultury w kraju i poza granicami w zakresie wymiany publikacji Muzeum,
4) edytorskie przygotowywanie publikacji własnych Muzeum,
5) opracowywanie oraz elektroniczne ewidencjonowanie zbiorów bibliotecznych Muzeum.
§ 31
1. Do zadań Działu Administracji należy w szczególności:
1) koordynowanie działalności wewnętrznej Muzeum i obsługi administracyjnej,
2) zarządzanie i administrowanie zasobami informatycznymi Muzeum,
3) administrowanie majątkiem Muzeum (z wyłączeniem zbiorów),
4) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem i rozliczaniem funduszy zewnętrznych we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Muzeum,
5) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją obiektów, środkami transportu, zaopatrzeniem
i gospodarką materiałową Muzeum,
6) nadzór nad zabezpieczeniem budynków i zbiorów Muzeum pod kątem ochrony mienia i ochrony przeciwpożarowej,
7) kontrola i nadzór nad utrzymaniem właściwego stanu technicznego infrastruktury Muzeum,
8) organizowanie i nadzór nad realizacją prac remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych Muzeum,
9) przygotowywanie i realizacja procesu zamówień publicznych,
10) sprawy z zakresu działalności socjalnej,
11) opracowanie propozycji i wniosków dotyczących preliminarza budżetowego w zakresie administrowania Muzeum,
12) zapewnienie technicznego zabezpieczenia organizowanych wystaw i wydarzeń Muzeum, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi,
13) utrzymanie w nienagannym stanie budynku, terenu wokół budynku oraz pomieszczeń Siedziby Muzeum (Rynek 3),
14) bieżąca obsługa zwiedzających w Siedzibie Muzeum (Rynek 3).
2. Działem kieruje kierownik.
§ 32
1. Do zadań Działu Finansowego należy w szczególności:
1) opracowywanie finansowych planów rocznych oraz sprawozdań finansowych i ich realizacja we współpracy z komórkami organizacyjnymi Muzeum,
2) obsługa finansowa i kasowa,
3) wewnętrzna kontrola operacji gospodarczych,
4) prowadzenie ewidencji księgowej,
5) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowo-księgowej, w tym w zakresie wypłaty wynagrodzeń, zgodnie z wymogami regulacji prawnych i wewnętrznych.
2. Działem kieruje Główny Księgowy przy pomocy Zastępcy Głównego Księgowego.
§ 33
1. Do zadań Działu Głównego Inwentaryzatora Zbiorów należy w szczególności:
1) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie nabywania, ewidencjonowania, przemieszczania oraz udostępniania zbiorów i ich reprodukcji,
2) realizacja procesów:
a) przyjmowania nowych obiektów do zbiorów,
b) wypożyczeni zbiorów z Muzeum oraz przyjmowania i wydawania depozytów,
c) udostępniania reprodukcji zbiorów,
d) rozliczania braków w zbiorach oraz ich deakcesji,
3) organizacja komisyjnej kontroli zgodności wpisów dokumentacji ewidencyjnej ze stanem faktycznym zbiorów dla komisji, w których większość składu stanowić będą pracownicy Działu Głównego Inwentaryzatora Zbiorów,
4) współpraca z właściwym wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie pozyskiwania zbiorów do Muzeum oraz czasowego wywozu zbiorów za granicę,
5) prowadzenie księgi wpływu oraz księgi depozytów,
6) administrowanie programem do elektronicznej ewidencji zbiorów,
7) przechowywanie dokumentacji związanej z wypożyczeniami do Muzeum oraz ruchem wewnętrznym zbiorów,
8) wykonywanie i archiwizowanie cyfrowej dokumentacji fotograficznej zbiorów, wystaw oraz działalności bieżącej Muzeum.
2. Działem kieruje Główny Inwentaryzator Zbiorów.
Rozdział VI
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 34
Wszystkie zmiany w niniejszym regulaminie dokonywane są w trybie odpowiednim dla jego wprowadzenia.
ZARZĄDZENIE WEWNĘTRZNE DYREKTORA NR 25/2023
z dnia 16 listopada 2023 r.
w sprawie
zmiany REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO MUZEUM OKRĘGOWEGO W TARNOWIE
Na podstawie art. 13, ust. 3 Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz, U, 2020 r. poz. 194) oraz § 10, ust.2 Statutu Muzeum Okręgowego w Tarnowie stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LXVII/1009/23 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2023 r. zarządzam co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Muzeum Okręgowego w Tarnowie, nadanym Zarządzeniem Nr 14/2022 Dyrektora Muzeum Okręgowego w Tarnowie z dnia 12 maja 2022 roku wprowadza się następujące zmiany:
1. W Rozdziale I „Postanowienia ogólne” zmienia się § 1, ust. 3, który otrzymuje brzmienie „ Muzeum działa na podstawie Statutu nadanego Uchwałą Nr LXVII/1009/23 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2023 r.”
§ 2.
1. Zmiana, o której mowa w § 1 nie ma wpływu na schemat organizacyjny Muzeum, stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Okręgowego w Tarnowie.
2. Pozostałe postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Okręgowego w Tarnowie pozostają bez zmian.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 16 listopada 2023 roku.
UZASADNIENIE
Wprowadzona zmiana związana jest z nadaniem nowego Statutu przez Sejmik Województwa Małopolskiego dla Muzeum Okręgowego w Tarnowie.
Projekt Zarządzenia został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Województwa Małopolskiego Uchwałą Nr 2178/23 z dnia 14 listopada 2023 roku w sprawie wyrażenia opinii odnośnie regulaminu organizacyjnego Muzeum Okręgowego w Tarnowie oraz Związek Zawodowy Pracowników Muzeum Okręgowego w Tarnowie pismem z dnia 10 października 2023 roku.
ZARZĄDZENIE WEWNĘTRZNE DYREKTORA NR 22/2024
z dnia 2 maja 2024 r.
w sprawie
zmiany REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO
MUZEUM OKRĘGOWEGO W TARNOWIE
Na podstawie art. 13, ust. 3 Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. 2020 r. poz. 194) oraz §10 ust. 2 Statutu Ziemi Tarnowskiej stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LXVII/1009/23 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2023 r., zmienionej uchwałą Nr LXXVII/1126/23 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 grudnia 2023 r., zarządzam co następuje:
§ 1.
- W Regulaminie Organizacyjnym Muzeum Okręgowego w Tarnowie, wprowadzonym Zarządzeniem wewnętrznym Dyrektora nr 14/2022 z dnia 12 maja 2022 r., zmienionym Zarządzeniem wewnętrznym Dyrektora nr 25/2023 z dnia 16 listopada 2023 r. – zwanym dalej „Regulaminem Organizacyjnym Muzeum”, zmienia się użytą w różnym przypadku nazwę „Muzeum Okręgowe w Tarnowie” i zastępuje się użytą w odpowiednim przypadku nazwą „Muzeum Ziemi Tarnowskiej”.
- Pozostałe postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Muzeum pozostają bez zmian.
§2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
UZASADNIENIE
Zmiana nazwy Muzeum Okręgowego w Tarnowie na Muzeum Ziemi Tarnowskiej została wprowadzona Uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego Nr LXXVII/1126/23 z dnia 28 grudnia 2023 r. i weszła w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, czyli 24 stycznia 2024 r.
W dniu 8 marca 2024 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, pozycja 1815, opublikowano Obwieszczenie Sejmiku Województwa Małopolskiego w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie nadania nowej treści statutowi Muzeum Okręgowego w Tarnowie, instytucji kultury Województwa Małopolskiego.
Projekt zmian Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Województwa Małopolskiego Uchwałą Nr 716/24 z dnia 26 marca 2024 r. w sprawie wyrażenia opinii odnośnie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej oraz przez Związek Zawodowy Pracowników Muzeum Ziemi Tarnowskiej pismem z dnia 6 marca 2024 r.
ZARZĄDZENIE WEWNĘTRZNE DYREKTORA NR 46/2024
z dnia 2 grudnia 2024 r.
w sprawie
zmiany REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO MUZEUM ZIEMI TARNOWSKIEJ
Na podstawie art. 13, ust. 3 Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz, U, 2020 r. poz. 194) oraz § 10, ust.2 Statutu Muzeum Ziemi Tarnowskiej stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LXVII/1009/23 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2023 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1815) zarządzam co następuje:
§ 1.
1. W Rozdziale II „Organizacja wewnętrzna Muzeum” wprowadza się następujące zmiany w § 3:
1) ust. 1 pkt 2 dodaje się ppkt „j” w brzmieniu: ,,j) Dział Promocji (symbol: DP)”,
2) ust. 2 wykreśla się pkt 1.
2. W Rozdziale III „Zarządzanie Muzeum. Zakres działania dyrektora, jego zastępców i głównego księgowego” wprowadza się następujące zmiany:
1) zmienia się § 4 ust.5, w którym wykreśla się pkt 6,
2) zmienia się § 5, ust. 2, w którym dodaje się pkt 1 w brzmieniu: „1) Dział Promocji,”.
3. W Rozdziale V „Zakres działania jednostek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy” zmienia się § 11, który otrzymuje nowe brzmienie: „
1. Do zadań Działu Promocji należy w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja strategii promocyjnej i marketingowej Muzeum,
2) współpraca z mediami,
3) przygotowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych oraz współpraca
z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
4) prowadzenie jednolitej polityki informacyjnej Muzeum,
5) organizowanie i koordynowanie działań w zakresie oferty usługowej,
6) nawiązywanie współpracy i pozyskiwanie partnerów, sponsorów oraz mecenasów Muzeum,
7) zarządzanie stroną internetową oraz profilami Muzeum na portalach społecznościowych,
8) opracowywanie zestawień frekwencji oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków dotyczących preferencji odbiorców oferty Muzeum,
9) wyszukiwanie i gromadzenie informacji medialnych dotyczących działalności Muzeum,
10) archiwizowanie materiałów promocyjnych z działalności bieżącej Muzeum,
11) dokumentacja fotograficzna wydarzeń muzealnych dla celów promocyjno-informacyjnych.
2. Działem kieruje kierownik.”
4. Pozostałe postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej pozostają bez zmian.
§ 2.
Zmianie ulega schemat organizacyjny Muzeum Ziemi Tarnowskiej poprzez wykreślenie z zakresu kompetencji Dyrektora „Samodzielne stanowisko ds. promocji (PR)” i dodanie do zakresu kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji „Dział Promocji (DP)”.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
UZASADNIENIE
W celu usprawnienia zarządzania oraz realizacją nowych zadań przez Muzeum Ziemi Tarnowskiej konieczne jest wyodrębnienie w strukturach organizacyjnych nowego działu pn: Dział Promocji. Będzie on realizował zadania, które do tej pory były w zakresie obowiązków samodzielnego stanowiska ds. promocji oraz nowe zadania związane ze współpracą z mediami, redagowaniem informacji promocyjno-medialnych, pozyskiwanie partnerów, sponsorów i mecenasów Muzeum oraz zarządzanie stroną internetową.
Projekt zmian Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Województwa Małopolskiego Uchwałą Nr 2557/24 z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie wyrażenia opinii odnośnie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej oraz przez Związek Zawodowy Pracowników Muzeum Ziemi Tarnowskiej pismem z dnia 28 października 2024 r.
ZARZĄDZENIE WEWNĘTRZNE DYREKTORA NR 51/2024
z dnia 31 grudnia 2024 r.
w sprawie
zmiany REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO MUZEUM ZIEMI TARNOWSKIEJ
Na podstawie art. 13, ust. 3 Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz, U, 2020 r. poz. 194) oraz § 10, ust.2 Statutu Muzeum Ziemi Tarnowskiej stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LXVII/1009/23 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2023 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1815) zarządzam co następuje:
§ 1.
1. W Rozdziale II „Organizacja wewnętrzna Muzeum” wprowadza się następujące zmiany w § 3:
1) ust. 1 pkt 2 dodaje się ppkt „j” w brzmieniu: ,,j) Dział Promocji (symbol: DP)”,
2) ust. 2 wykreśla się pkt 1.
2. W Rozdziale III „Zarządzanie Muzeum. Zakres działania dyrektora, jego zastępców
i głównego księgowego” wprowadza się następujące zmiany:
1) zmienia się § 4 ust.5, w którym wykreśla się pkt 6,
2) zmienia się § 5, ust. 2, w którym dodaje się pkt 1 w brzmieniu: „1) Dział Promocji,”.
3. W Rozdziale V „Zakres działania jednostek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy” zmienia się § 11, który otrzymuje nowe brzmienie: „
1. Do zadań Działu Promocji należy w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja strategii promocyjnej i marketingowej Muzeum,
2) współpraca z mediami,
3) przygotowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych oraz współpraca
z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
4) prowadzenie jednolitej polityki informacyjnej Muzeum,
5) organizowanie i koordynowanie działań w zakresie oferty usługowej,
6) nawiązywanie współpracy i pozyskiwanie partnerów, sponsorów oraz mecenasów Muzeum,
7) zarządzanie stroną internetową oraz profilami Muzeum na portalach społecznościowych,
8) opracowywanie zestawień frekwencji oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków dotyczących preferencji odbiorców oferty Muzeum,
9) wyszukiwanie i gromadzenie informacji medialnych dotyczących działalności Muzeum,
10) archiwizowanie materiałów promocyjnych z działalności bieżącej Muzeum,
11) dokumentacja fotograficzna wydarzeń muzealnych dla celów promocyjno-informacyjnych.
2. Działem kieruje kierownik.”
4. Pozostałe postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej pozostają bez zmian.
§ 2.
Zmianie ulega schemat organizacyjny Muzeum Ziemi Tarnowskiej po przez wykreślenie z zakresu kompetencji Dyrektora „Samodzielne stanowisko ds. promocji (PR)” i dodanie do zakresu kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Zbiorów i Edukacji „Dział Promocji (DP)”.
§ 3.
Traci moc Zarządzenie wewnętrzne Dyrektora nr 46/2024 z dnia 2 grudnia 2024 r.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
UZASADNIENIE
W celu usprawnienia zarządzania oraz realizacją nowych zadań przez Muzeum Ziemi Tarnowskiej konieczne jest wyodrębnienie w strukturach organizacyjnych nowego działu pn: Dział Promocji. Będzie on realizował zadania, które do tej pory były w zakresie obowiązków samodzielnego stanowiska ds. promocji oraz nowe zadania związane ze współpracą z mediami, redagowaniem informacji promocyjno-medialnych, pozyskiwanie partnerów, sponsorów i mecenasów Muzeum oraz zarządzanie stroną internetową.
Projekt zmian Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Województwa Małopolskiego Uchwałą Nr 2557/24 z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie wyrażenia opinii odnośnie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej, zmienioną Uchwałą Nr 2793/24 Zarządu Województwa z dnia 23 grudnia 2024 r. zmieniająca uchwałę Nr 2557/24 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie wyrażenia opinii odnośnie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Ziemi Tarnowskiej oraz przez Związek Zawodowy Pracowników Muzeum Ziemi Tarnowskiej pismem z dnia 28 października 2024 r.