Sposób dotarcia Muzeum Historii Tarnowa i Regionu – youtube

Sposób dotarcia do Muzeum Historii Tarnowa i Regionu, Rynek 20-21, 33-100 Tarnów
Budynki, w których znajduje się Muzeum Historii Tarnowa i Regionu ulokowane są w północnej części rynku.
Do obiektu można dostać się autobusami MPK.

Dojazd z przystanku Krakowska 01 – Planty do przystanku Lwowska – Szeroka
bezpośrednio autobusami linii numer: 2, 9, 12, 30.

Są to linie obsługiwane przez tabor dostosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Przystanek Krakowska 01 – Planty mieści się w zachodniej części miasta, wzdłuż ulicy Krakowskiej. Zatrzymują się tutaj autobusy komunikacji miejskiej, podmiejskiej oraz busy prywatnych przewoźników. Informacje o przyjeździe autobusu są wyświetlane na monitorze, który po wciśnięciu guzika informację tę podaje w formie głosowej.
Odległość od przystanku Lwowska – Szeroka do Muzeum to ponad 250 metrów.
Przystanek znajduje się w górnej części ulicy Lwowskiej. W tym miejscu jest ona najbardziej stroma. Przejście dla pieszych wyznaczone jest powyżej przystanku autobusowego. Jest ono pozbawione sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej i punktów uwagi. Dostosowane dla wózków. Po przekroczeniu przejścia skręcamy w lewo i dalej idziemy kilka metrów pod górę. Mijamy stare kamienice. Gdy dotrzemy do rozwidlenia ulicy skręcamy w prawo. Po kilu metrach skręcamy w lewo, w pierwszą ulicę. Jest to ulica Żydowska. Idziemy w górę, wybrukowaną nawierzchnią, po około 90 metrach dotrzemy do rynku, do jego północnej pierzei, gdzie znajduje się Oddział Muzeum Okręgowego w Tarnowie – Muzeum Historii Tarnowa i Regionu. Oddział mieści się w kamienicach z podcieniami. Jest to czwarta kamienica, licząc od strony ulicy Żydowskiej, a trzecia z podcieniami. Nad drzwiami jest napis „MUZEUM”. Po prawej stronie wejścia do budynku jest domofon.

Dojazd z przystanku Słoneczna 06 – Jana Pawła 2 do przystanku Mickiewicza – Poczta
bezpośrednio autobusami linii numer: 0, 31, 33, 34, 44

Przystanek Słoneczna – Jana Pawła 2 mieści się w północno–zachodniej części miasta.
Odległość od przystanku Mickiewicza – Poczta do Muzeum to ponad 450 metrów.
Wysiadając na przystanku Mickiewicza – Poczta, należy udać się na drugą stronę ulicy. W tym celu należy skorzystać z przejścia podziemnego, które posiada windę. Znajduje się ona zaraz za przystankiem. Zjeżdżamy nią na dół, będąc na dole idziemy prosto do kolejnej windy. Gdy znajdziemy się na powierzchni, po wyjściu z windy skręcamy w prawo. Po przejściu kilku metrów jesteśmy na ulicy Goldhammera.
Jeżeli ktoś woli iść schodami, to są one usytuowane po lewej i prawej stronie od przystanku autobusowego. Wybieramy zejście będące po prawej stronie przystanku autobusowego, stojąc tyłem do ulicy. Schodzimy schodami i skręcamy w lewo, idziemy wzdłuż ściany do momentu pojawienia się kolejnych schodów. Wychodzimy z przejścia i już jesteśmy przy ulicy Goldhammera. Skręcamy w prawo. Jesteśmy skierowani twarzą do rynku. Ulicą Goldhammera idziemy cały czas prosto. Po drodze przecinamy ulicę Wałową, idziemy prosto pod górkę i po paru metrach przechodzimy przez plac Rybny. Nawierzchnia chodnika miejscami jest nierówna i posiada krawężniki. Im bliżej rynku, tym droga jest bardziej stroma. Ruch w obrębie ulicy Wałowej, placu Rybnego oraz rynku jest ograniczony, pomimo tego, prosimy uważać.

Przyjazd samochodem osobowym.
Na placu Rybnym w odległości około 150 metrów, od rynku, znajdują się 2 wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Droga do Muzeum jest wyłożona granitową, nierówną kostką, która utrudnia poruszanie się.
W zimie lub w czasie deszczu niektóre elementy płyty rynku są śliskie, należy bardzo uważać.

ASYSTENT
Można napisać lub zadzwonić do Muzeum i poprosić o asystenta, który będzie na Państwa czekał na przystanku bądź na parkingu i pomoże dotrzeć do Muzeum Historii Tarnowa i Regionu.
W tej sprawie proszę pisać na adres mailowy: historia.tarnowa@muzeum.tarnow.pl bądź dzwonić pod wskazany nr telefonu: 14 63 90 865 wew. 200.